Vyberte stránku

Nejčastější chyby při náboru

Čtěte dál

Získat kvalifikované zaměstnance je na současném právnickém trhu práce čím dál tím těžší. Připravili jsme pro Vás přehled nejzásadnějších chyb, kterých se zaměstnavatelé při oslovování uchazečů dopouští.

Nedostatek transparentnosti

Buďte upřímní a přesní, když uchazečům popisujete náplň práce. Každého zajímá, čemu se bude ve své nové práci věnovat, a proto se nebojte věnovat popisu běžné pracovní činnosti dostatek prostoru. Pokud ovšem vynecháte méně atraktivní pracovní činnosti nebo slíbíte náplň práce, která je evidentně mimo schopnosti uchazeče, Vašemu novému zaměstnanci to asi na spokojenosti nepřidá a s velkou pravděpodobností si náborový proces zopakujete.

Neuvedení mzdy

Především u studentských pozic vždy uvádějte přesné nabízené finanční ohodnocení. Uchazeči automaticky předpokládají, že nezveřejnění mzdy pro jejich peněženky nic pozitivního nevěstí. Řada uchazečů se rovněž bojí toho, že o mzdu budou muset vyjednávat, protože s tím v dosavadní kariéře pravděpodobně moc zkušeností neměli. Nezveřejnění finanční nabídky je tak může snadno odradit.

Neochota vyjít vstříc

Pokud odmítáte ustoupit a uchazečům neslíbíte ani volnější pracovní tempo během zkouškového období nebo uvolnění na seminář s povinnou účastí, moc velký dojem rozhodně neuděláte. Pokuste se najít přijatelný kompromis a dát najevo alespoň snahu vyjít uchazečům vstříc.

Strach z moderních náborových metod

Nebojte se využívat sociální sítě jako Facebook a Linkedin. Uchazeči ocení, že Vás najdou i prostřednictvím jejich oblíbených komunikačních prostředků. Mimo internetové prostředí rovněž nezkazíte nic náborovými akcemi typu grilování pro studenty práv nebo mootcourt s lákavou cenou pro vítěze.

Nedocenění uchazečů

Dejte uchazečům pocit, že si jich vážíte. Arogantní přístup naznačující, že uchazečům děláte laskavost, když je zvete na pracovní pohovor, většinou pozitivní výsledky nepřináší.

Share This